Skicka alla fakturor på ett sätt

 

Med InExchange Fakturaskrivare kortar du ner tiden för fakturering avsevärt. Slipp en gång för alla det manuella arbetet att skriva ut, vika och kuvertera fakturor. Det tar tid och leder till onödiga kostnader.
Välj i stället en enklare lösning. InExchange Fakturaskrivare är en virtuell skrivare som du själv lätt installerar på din dator. Den är kompatibel med de allra flesta affärssystem som idag finns på marknaden.

Du skickar alla dina fakturor via InExchange Fakturaskrivare och du får automatiskt koll på vilket format som dina kunder kan ta emot, vare sig det är e-faktura, pdf eller papper. Vårt affärsnätverk InExchange Network växer med tusentals nya företag varje vecka. När någon av dina kunder ansluter sig identifieras de av nätverket och du får veta att de kan ta emot e-faktura. På så sätt hjälper vi dig aktivt att sänka dina portokostnader.


HUR STOR ANDEL AV DINA KUNDER KAN TA EMOT E-FAKTURA?

Hur många av dina fakturor skulle du kunna skicka effektivare redan i dag? Genom att ladda upp din kundlista får du svar på hur stor andel av dina kunder som finns i nätverket. Skicka rationellt, snabbt, tryggt och på ett miljöklokt sätt. Välj digitalt före papper. Kundlistan används enbart för den här matchningen mot InExchange Network och inget annat. Fyll i formuläret och ladda upp din kundlista så hör vi av oss inom kort.

Ladda upp en Excel-lista innehållande organisationsnummer och företagsnamn i något av formaten xls, xlsx eller csv. 

Du får tillgång till

Portooptimering

Vi kollar om dina kunder tar emot e‑faktura, pdf eller papper och ger dig besparingsförslag.

Påminnelse & Inkasso

Få betalt i tid och full kontroll med vår påminnelsetjänst.

InExchange Network

Företagskonto med flertal egna användare. Du är sökbar och kan själv söka upp dina kunder och leverantörer i Affärsnätverket

InExchange Web

Skapa fakturor på webben, du kan sköta faktureringen vart du än befinner dig i världen.

Dashboard & app

Du får realtidsstatistik över dina skickade fakturor, som du kan kolla genom att logga in på InExchange Web eller genom att ladda ner vår app.

Ta emot fakturor

Minska pappershanteringen rejält och ta kostnadsfritt emot pdf‑fakturor i InExchange Network

Fredric Läth

STÄLL DIN FRÅGA OM

InExchange Fakturaskrivare TILL MIG

Vanliga frågor & svar om: InExchange Fakturaskrivare

Kan jag bifoga bilagor med e‑fakturor?

Ja, du kan bifoga bilagor med dina fakturor oavsett om du skickar en e-faktura, pdf eller papper. Om mottagaren är e‑fakturamottagare kan de se bifogad bilaga i antingen bildforamt eller som pdf.

Jag behöver en egen papperskopia på mina skickade fakturor!

Du kan alltid välja att skriva ut egna kopior på fakturorna i samband med att du skickar dem med fakturaskrivaren. De skrivs då ut samtidigt på din egen skrivare.

Fungerar det att skicka till alla?

Via oss kan du självklart skicka till alla mottagare oavsett operatör. Vi har samtrafiksavtal med våra branschkollegor och vi är även en accesspunkt till PEPPOL.

Vilka format kan jag skicka via fakturaskrivaren?

Vi har stöd för de flesta formaten och konverterar era fakturor till kundens önskade format. Vi kan också skicka pappersfakturor och pdf och hanterar likaså order, ordersvar och andra dokumenttyper inom e-handel.

Hur vet jag vilka kunder som kan ta emot en e-faktura?

Via fakturaskrivaren har du tillgång till InExchange Network med 10 000-tals e-fakturamottagare. Medan du fakturerar kollar vi av vilka av just dina kunder som kan ta emot en e-faktura och underrättar dig om detta i tjänsten. Vi kan även matcha en kundlista för att få reda på vilka du kan skicka e-fakturor till.

Kan jag använda tjänsten för flera företag?

Ja, det är naturligtvis möjligt. Vi kan koppla ihop din användare med fler bolag så att du enkelt kan växla företag i faktureringen.