Skicka allt i ett flöde

Vi ser till att ni kan skicka alla fakturor i ett enda flöde. Fakturorna valideras och skickas till era kunder i exakt det format som de önskar och kan ta emot.

InExchange jobbar förebyggande för att minska era pappersvolymer och spara administration, kostnader och miljö. Detta sker bland annat genom vår portooptimering. Det är en automatiserad process där vi föreslår det kostnadseffektivaste sättet efter mottagarens förutsättningar.
Att digitalisera sitt flöde möjliggör kvalitetsvalidering. Det hjälper er att skicka rätt information till mottagaren och sparar tid.

Informationen på fakturorna kontrolleras och levereras i det format som respektive kund önskar. När ni är anslutna till InExchange Network kan samma uppkoppling användas för att skicka alla era fakturor, oberoende mottagarens förutsättningar. Via ett överenskommet format från er når ni alla era kunder oavsett om de vill ta emot e-fakturor, pdf- eller pappersfakturor.


 

HUR STOR anDEL AV DINA kunder kan ta emot e-faktura?

Hur många av dina fakturor skulle du kunna skicka effektivare redan i dag? Genom att ladda upp din kundlista får du svar på hur stor andel av dina kunder som finns i nätverket. Skicka alla fakturor rationellt, snabbt, tryggt och på ett miljöklokt sätt. Välj digitalt före papper. Kundlistan används enbart för den här matchningen mot nätverket och inget annat. Fyll i formuläret och ladda upp din kundlista så hör vi av oss inom kort.

Ladda upp en Excel-lista innehållande organisationsnummer och företagsnamn i något av formaten xls, xlsx eller csv. 

Du får tillgång till

Portooptimering

När du skickar alla dina fakturor via inExchange kan vi se om dina kunder tar emot e-faktura, pdf eller papper. Vi ger förslag på det billigaste och säkraste sättet för dig att skicka dina fakturor.

Påminnelse & Inkasso

En påminnelsetjänst som gör faktureringsprocessen mer effektiv. Du får full kontroll, snabbare betalt och slår vakt om din likviditet. Läs mer om Påminnelse & Inkasso.

InExchange Network

Företagskonto med flertal egna användare. Du är sökbar och kan själv söka upp dina kunder och leverantörer i affärsnätverket.

Dashboard & app

Du får realtidsstatistik över dina skickade fakturor, som du kan kolla genom att logga in på InExchange Network eller genom att ladda ner vår app.

Ta emot fakturor

Minska pappershanteringen rejält och ta kostnadsfritt emot pdf-fakturor i InExchange Network.

Kundbearbetning

För att upptäcka fler kunder som kan ta emot fakturor elektroniskt genom InExchange Network genomför vi en kundbearbetning. Det innebär att dedikerad personal matchar er kundlista mot nätverket för att se vilka fler kunder som ni kan skicka e-fakturor till. De kunder som inte finns i nätverket bjuds in för att bli pdf-mottagare helt kostnadsfritt – så ni enkelt och smidigt kan skicka fler fakturor elektroniskt. Vi erbjuder också en fokuserad bearbetning där era största kunder kontaktas via telefon för att verkligen säkerställa att de börjar ta emot e-faktura eller pdf-faktura i nätverket.

”En enorm skillnad för vårt kassaflöde”

Anna-Karin Gustavsson – Swedol

Richard Olfwenstam

STÄLL DIN FRÅGA OM
INtegrerade Tjänster TILL MIG

Vanliga frågor & svar om: Integrerade Tjänster

Kan jag skicka vilket format som helst till InExchange?

Vi hanterar alla format och anpassar oss efter era specifika förutsättningar. Vi ser också till att era fakturor levereras i det format era kunder vill ha.

Kan jag skicka utanför Sverige?

Ja, InExchange har global täckning genom samtrafiksavtal med alla stora operatörer. Vi är kopplade mot Peppol och genomför landsspecifika anpassningar för att möta respektive lands krav på affärsregler.

Kan jag skicka till anslutna PEPPOL-kunder via InExchange?

InExchange har varit anslutna till PEPPOL under många år och vi håller alltid nätverken uppdaterade efter de krav som ställs. På detta sätt kan ni skicka både papper, pdf, e-faktura och PEPPOL-fakturor via InExchange utan att behöva tänka på olika format och versioner som krävs.

Hur lång tid tar det att komma igång?

Beroende på vad ni har för typ av fakturafil idag så kan man komma igång på cirka 4-8 veckor. Kontakta oss för att få reda på hur lång tid det skulle ta för att komma igång med e-fakturor och andra elektroniska dokument.