Support

Är du redan en betalande kund hos oss och behöver hjälp? Vår support finns här för dig via chatt, formulär och telefon.

Läs om support

Avtal och licens

Om du har frågor eller vill göra förändringar i dina avtal och licenser hjälper vi gärna till.

Kontakta kundservice

Försäljning

Försäljning

Här hittar du vanliga frågor och svar gällande våra tjänster. Du kan också kontakta oss om du behöver hjälp att välja mellan våra tjänster.

 

Vanliga frågor och svar:


Hur ansluter jag mig till er kostnadsfria tjänst Web Bas?
Gå till Anslut nu och skapa ditt konto. Följ sedan guiden Kom igång med InExchange Web

Hur kan jag uppgradera min tjänst?
Via InExchange Network/Uppgradera kan du enkelt uppgradera ditt Web Bas/Plus-konto till InExchange Fakturaskrivare. Följ sedan guiden Installation av Fakturaskrivaren.

Hur kommer jag igång med InExchange Fakturaskrivare?
Du kommer snabbt och enkelt igång genom att följa guiden Installation av Fakturaskrivaren.

Fungerar era tjänster med mitt affärssystem?
InExchange Web Bas/Plus har ingen koppling till ditt affärssystem och fungerar därför som en fristående lösning för din kundfakturering. InExchange Fakturaskrivare kopplas enkelt till ditt affärssystem och fungerar med de allra flesta Windows-baserade system. InExchange har också ett nära samarbete med de flesta kända systemleverantörer på marknaden. Läs mer på vår Partnersida.

Mitt organisationsnummer används redan.

Vanliga frågor om våra tjänster

SupportSupport

Här hittar du vanliga frågor och svar som besvaras av vår supportavdelning. Du som är betalande kund kan också få personlig support om du behöver hjälp med våra tjänster.

Kontaktformulär:
Du hittar formulär för att skapa ärende till vår supportavdelning i vårt hjälpcenter.
Du behöver först logga in med en behörig användare.

Gå till vårt Hjälpcenter

Vanliga frågor och svar:

Jag har glömt mitt användarnamn eller lösenord.
Klicka på Glömt lösenord på inloggningssidan och följ instruktionerna för återställning. Om du har glömt ditt användarnamn, kontakta oss via kundservice@inexchange.se

Jag har fått brev från en ny kund som vill ha e-faktura. Hur lägger jag upp dessa?

Mottagaren har inte fått fakturan, är den skickad/levererad?

Hur kan jag förenkla min fakturering och skicka mer e-faktura?

Jag saknar giltig användarlicens hos InExchange, vad gör jag då för att få hjälp?

Vad är PEPPOL och kan InExchange hantera det?
PEPPOL är ett regelverk rörande format och överföring av elektroniska affärsdokument inom och över EU:s gränser.
Läs mer: Frågor & Svar om PEPPOL.
InExchange har fullt stöd för PEPPOL.

Vanliga supportfrågor

Avtal och licens

Avtal & licens

 

Vanliga frågor och svar:

Hur kan jag lägga till, ändra eller ta bort en användare?
Användare hanteras via ett formulär i vårt hjälpcenter. Beställningen måste komma från en behörig/licensierad användare på företaget.

Hur säger jag upp mitt avtal?
Om du vill säga upp ditt avtal behöver vi få en skriftlig uppsägning från en behörig användare på företaget till kundservice@inexchange.se

Hur ändrar jag mina företagsuppgifter?
Du kan ändra dina företagsuppgifter som visas i nätverket på sidan Konto > Profil. Använder du InExchange Web för att skicka dina fakturor hämtas viss information till fakturans sidfot härifrån.

Vanliga frågor om avtal och licenser

Kontaktinformation

Telefon

Försäljning: 0500 – 44 63 60 (tonval 1)
Support*: 0500 – 44 63 60 (tonval 2)
Växel: 0500 – 44 63 60 (tonval 3 eller dröj kvar)
* Support: För att kontakta support behöver du vara betalande kund hos oss.
Läs mer »

Chatt

Betalande kunder kan chatta med oss via vårt hjälpcenter och i våra tjänster.
Chatten är öppen helgfria vardagar: 08.00 – 11.45 och 13.00 – 16.45
Andra torsdagen varje månad är växel och support stängt för utbildning mellan kl. 15-17.

Våra öppettider

Växel: Helgfria vardagar: 08.00 – 12.00 och 13.00 – 17.00
Support: Helgfria vardagar: 09.00 – 12.00 och 13.00 – 16.00
Andra torsdagen varje månad är växel och support stängt för utbildning mellan kl. 15-17.

Adress

InExchange Factorum AB
Kaplansgatan 16 E
Box 133
541 34 Skövde

Google Maps