Millnet Autofaktura heter den tjänst som numera återfinns i affärssystemet Millnet Tid & Projekt. Tjänsten är ett resultat av att Millnet ingått avtal med InExchange.
– Nu kan våra kunder fakturera direkt från vårt affärssystem med ett knapptryck, oavsett om det gäller brev, e-post eller e-fakturor, förklarar Magnus Nestun, försäljningschef på Millnet.

Millnet har, sedan starten år 2000, arbetat för att förenkla och effektivisera vardagliga verksamhetsprocesser åt företag och organisationer inom projekt- och tidsredovisning, projektplanering, resursplanering, bemanning och rekrytering.
Genom det nya partnersamarbetet med InExchange utrustas affärssystemet Millnet Tid & Projekt med en smart helhetslösning för utgående fakturor. Affärssystemets användare har i fortsättningen tillgång till InExchange Network som är Nordens snabbast växande affärsnätverk med över en halv miljon kunder och organisationer.

– Millnet sätter smidighet i första rummet. Våra tjänster ska vara enkla och snabba att använda. Därför letar vi kontinuerligt efter möjligheten till nya samarbeten för att kunna erbjuda våra kunder bästa tänkbara förutsättningar, säger Magnus Nestun, försäljningschef på Millnet.
InExchange Network passar perfekt in i bilden. Inom denna digitala central distribueras dagligen hundratusentals fakturor och ordrar snabbt, tryggt och säkert. Att Millnet etablerar en anslutningsväg till det här affärsnätverket skapar ännu en dimension. Millnets affärssystem utrustas med ytterligare mervärden.
Responsen som Millnet fått tyder på att den tillagda funktionen uppskattas.
– Intresset har varit stort hos våra kunder trots att vi bara varit i gång två månader med tjänsten Millnet Autofaktura, konstaterar Magnus Nestun.
I InExchange Network finns i regel redan många av kundernas fakturamottagare och fler tillkommer oavbrutet. Vidare ges möjligheten att skicka alla typer av fakturaformat. Kunderna är även förvissade om att fakturorna alltid skickas till ett kostnadseffektivt pris och får dessutom access till övriga tjänster som InExchange erbjuder.

Precis som Millnet är InExchange mycket nöjt över överenskommelsen.
– Det här stärker vår position avseende system inom tidsrapportering, projekt och planering. Det känns verkligen positivt att vår tjänst fungerar så bra för så många, säger Johan Lindblad, partner account manager på InExchange, och tillägger:
– Nu har Millnets kunder en framtidssäkrad lösning som betyder att man alltid kommer att ligga i steg med den tekniska utvecklingen.

För mer information kontakta:

Magnus Nestun, försäljningschef Millnet AB, magnus.nestun@millnet.se
Johan Lindblad, partner account manager InExchange AB, johan.lindblad@inexchange.se