Många intensiva timmar fyllda med givande kontakter.
När torsdagens EFH-konferens i Stockholm gick in i sitt slutskede var det en glad och nöjd Peter Fredén som summerade eventet.
– Jätteintressant mässa och jättebra gensvar, säger han.

InExchange hade en säljarkår på totalt fyra medarbetare på EFH 2018 på Hotel Birger Jarl i Stockholm. Kvartetten bestod av Peter Fredén och Fredrik Norén, båda key account managers på eftermarknad, Richard Olfwenstam, key account manager på nysälj, samt Sabina Johansen, account manager och affärsområdesansvarig för Business Intelligence.
Alla fyra kunde intyga efteråt att årets EFH verkligen var en fullträff.
– Det har varit en jätteintressant mässa. Vi har haft många kunder som kommit hit och tittat på det som vi presenterat, Inköpsanalysen, och vi har fått ett jättebra gensvar vilket varit jätteroligt, sammanfattar Peter Fredén och passar på att påpeka:
– Det har också kommit upp många andra frågor i sammanhanget. Så visst är det kul att det hänt så mycket på den här sidan i dag.

InExchange hade en monter där besöksfrekvensen var på topp mellan programpunkterna och seminarierna. Och apropå programpunkter. Sabina Johansens presentation tillsammans med Lennart Wallin, avtalscontroller på Örebro kommun, på temat ”Spendanalys öppnar dörren till en kostnadseffektiv framtid”, fick rejäl effekt.
När den programpunkten var över flockades bums många nyfikna hos InExchange.
– Det var ett mycket bra framträdande. Man får påvisat, när Lennart visar i realtid, hur enkelt systemet är. Det blir en slags aha-upplevelse, beskriver Peter Fredén.
– Samtidigt är denna typ av mässa ett litet riktat arrangemang. De som är här är mer intresserade av någonting på djupet än vad som är fallet på en allmän publik mässa.
Intrycken från en sådan här mässa ger kanske även ringar på vattnet?
– Absolut. Jag har fått många spontana förfrågningar från både kunder och icke-kunder. De vill veta mer och föreslår att vi ska träffas och demonstrera tjänsten. Det har varit ett riktigt bra gensvar måste jag säga.

EFH, och  liknande mässor, är likaså en bra erfarenhet för Peter och hans kollegor. Det personliga mötet är tveklöst bästa tänkbara kontaktväg. Vetskapen om Inköpsanalys har på bara några timmar spridits vidare i högt tempo.
Peter igen:
– Det här är ett mervärde, en add on-tjänst till alla våra andra tjänster, som skapar ett mervärde för kund där vi hanterar data mer än bara e-fakturan i sig. Det ser kunderna stora fördelar med. Man ser att det innebär en besparingspotential och inte bara en effektiviseringsvinst i hanteringen. Det är ett verktyg som hjälper kunderna att bli bättre i sin verksamhet.
Så summa summarum: en härlig dag i huvudstaden?
– Ja, en riktigt riktigt bra dag. Fantastiskt bra, säger Peter med ett leende.