2013/02/11 | Per Bäckström

Behöver du hjälp?
Vi stöter alla på utmaningar och problem i vårt dagliga arbete, inte minst inom IT-området. En skrivare slutar att fungera när en kund står och väntar, ekonomisystemet saknar nödvändiga rapportfunktioner när man som bäst behöver en snabb överblick, eller så kanske en omorganisation för med sig ett behov av en fullständig systemrevision. Denna typ av problem kan vara oerhört frustrerande, särskilt när lösningen på problemet kräver att vi behöver be om extern hjälp.

När vi kontaktar en tjänsteleverantör inom IT-området är det ofta långa svarstider. Nästan lika ofta möts vi av någon med begränsad kompetens, vi tvingas acceptera otillfredsställande lösningar eller så bollas problemet vidaremed ytterligare väntetider som följd. Ur ett personligt perspektiv har jag alldeles för ofta pratat med supportmedarbetare och konsulter som har för lite tid, kunskaper och/eller befogenheter för att kunna lösa problem snabbt och effektivt.

Det är förståeligt att det blir så men på InExchange har vi valt en annan väg. Vi har otroligt nöjda kunder som tycker att vi löser problem mycket snabbt och effektivt. Detta kan möjligen bero på att många av oss som jobbar på InExchange är tekniska superhjältar. Främst tror jag dock att det beror på att vi tillåts vara kreativa, vilket vi fick bekräftat av Teo Härén som nyligen utnämnde oss till ett av de två mest kreativa företag han någonsin träffat.

InExchange har en kreativ företagskultur som gör det möjligt för oss att verkligen lyssna på våra kunder. Vi vill att du som kund får hjälp utifrån din unika situation och att varje medarbetare har den individuella drivkraft som varje utmaning kräver. Våra kunder bekräftar att vi har lyckats bra hittills och vi lovar att göra vårt bästa även i fortsättningen.

Hör gärna av dig om du också behöver hjälp!