OFFENTLIG SEKTOR
De flesta av Sveriges kommuner har valt InExchange som leverantör
Läs merVi påbörjade e-fakturainförandet i Sverige redan 2008. Idag är det möjligt för alla typer av företag att skicka e-faktura till våra kommuner.
2008 satte vi upp vår första kommun som mottagare av e-fakturor. Därefter har största delen av Sveriges kommuner och landsting anslutit sig till vårt affärsnätverk, InExchange Network. En av anledningarna till att vi har lyckats är att vi redan från början fokuserade på helheten. Vi såg till att utveckla tjänster så att alla företag, även de allra minsta kunde skicka sina fakturor som e-faktura till sina kommunkunder.
Genom att ansluta leverantörer tillsammans med Sveriges landsting och kommuner har vi idag ett affärsnätverk på över 500 000 företag, och den siffran växer hela tiden. Med e-fakturan som grund erbjuder vi idag tjänster som effektiviserar vardagen och besparar den offentliga sektorn stora summor. InExchange erbjuder allt från fakturahantering till e-handel och inköpsanalyser.
Från och med 1 april 2019 är det lag på e-faktura till kommuner, landsting, regioner, kommunala bolag och myndigheter. Leverantörer är skyldiga att skicka e-fakturor och ni måste i er tur ta emot. Det finns stora fördelar med att hantera era inkommande fakturor via InExchange Network. InExchange erbjuder dina leverantörer anpassade tjänster som gör det lätt för dem att skicka e-faktura till er. Många av dina leverantörer finns redan idag i InExchange Network, och skickar redan e-faktura till andra kunder inom nätverket. Genom att välja InExchange får ni en partner som kan e-faktura.
Vi har marknadens bästa fakturaportal och vi genomför leverantörsaktiveringar så att ni får igång era leverantörer.
Vi har hjälpt Sveriges kommuner att få igång sina leverantörer sedan 2008.
Hur mycket köper ni? av vem? och till vilket pris?
Med InExchange Inköpsanalys kartlägger ni alla era leverantörer och får full insikt i vem som köper vad av vem. Oavsett hur stor er organisation är. På så sätt kan ni följa avtalstrohet och planera särskilda insatser om så behövs.
InExchange Inköpsanalys är i realtid och utgår från redan validerad data från era inkommande fakturor. På så sätt håller era resultat mycket hög kvalitet. Analysverktyget är oumbärligt för både planering såväl som uppföljning. Det ger upphandlare och enskilda inköpare en bra översikt och möjlighet till att effektivt styra inköp.
Målsättningen med e-handel är att ta kontroll över sin inköpsprocess. Detta kräver i sin tur att man förr eller senare gör samtliga inköp elektroniskt, och från avtalsleverantörer. Det är därför viktigt att ni kan bedriva e-handel mot alla typer av leverantörer, stora som små. InExchange erbjuder allt från integrerade orderflöden direkt mot din leverantör till en leverantörsportal där din leverantör hanterar dina beställningar.
Kontakta
public@inexchange.se