Från norr till söder

Vi påbörjade e-fakturainförandet i Sverige redan 2008. Idag är det möjligt för alla typer av företag att skicka e-faktura till våra kommuner.

2008 satte vi upp vår första kommun som mottagare av e-fakturor. Därefter har största delen av Sveriges kommuner och landsting anslutit sig till vårt affärsnätverk, InExchange Network. En av anledningarna till att vi har lyckats är att vi redan från början fokuserade på helheten. Vi såg till att utveckla tjänster så att alla företag, även de allra minsta kunde skicka sina fakturor som e-faktura till sina kommunkunder.

Genom att ansluta leverantörer tillsammans med Sveriges landsting och kommuner har vi idag ett affärsnätverk på över 250 000 företag, och den siffran växer hela tiden. Med e-fakturan som grund erbjuder vi idag tjänster som effektiviserar vardagen och besparar den offentliga sektorn stora summor. InExchange erbjuder allt från fakturahantering till e-handel och inköpsanalyser.

 

FAKTURA VIA INEXCHANGE NETWORK

Det finns stora fördelar med att hantera era inkommande fakturor via InExchange Network. InExchange erbjuder dina leverantörer anpassade tjänster som gör det lätt för dem att skicka e-faktura till er. Många av dina leverantörer finns redan idag i InExchange Network, och skickar redan e-faktura till andra kunder inom nätverket. Vi tar aktivt kontakt med dina leverantörer så att ni snabbt får avkastning på er e-fakturasatsning.

karlstad_diagram_2

Med hjälp av bland annat brevutskick tar vi kontakt med era leverantörer. Andelen anslutna leverantörer som kan skicka e-faktura till er ökar kraftigt. Exemplet visar Karlstads kommuns första leverantörsbearbetning från november 2014.

TILLSAMMANS BYGGER VI E-FAKTURASVERIGE

2014 gjorde vi leverantörsbearbetningar med 35 kommuner, bland annat Oskarshamn, Trelleborg, Söderköping, Sundsvall och Kristianstad.

”Bearbetningen gick väldigt smidigt, och med ett snabbt och bra utfall”

Mia Wahlund, Ekonomi/IT-utvecklare | KARLSTADS KOMMUN

Inköpsanalys

Hur mycket köper ni? av vem? och till vilket pris?
Med InExchange Inköpsanalys kartlägger ni alla era leverantörer och får full insikt i vem som köper vad av vem. Oavsett hur stor er organisation är. På så sätt kan ni följa avtalstrohet och planera särskilda insatser om så behövs.

InExchange Inköpsanalys är i realtid och utgår från redan validerad data från era inkommande fakturor. På så sätt håller era resultat mycket hög kvalitet. Analysverktyget är oumbärligt för både planering såväl som uppföljning. Det ger upphandlare och enskilda inköpare en bra översikt och möjlighet till att effektivt styra inköp.

Läs mer om Inköpsanalys

200px_e-handel

E-HANDEL VIA INEXCHANGE

Målsättningen med e-handel är att ta kontroll över sin inköpsprocess. Detta kräver i sin tur att man förr eller senare gör samtliga inköp elektroniskt, och från avtalsleverantörer. Det är därför viktigt att ni kan bedriva e-handel mot alla typer av leverantörer, stora som små. InExchange erbjuder allt från integrerade orderflöden direkt mot din leverantör till en leverantörsportal där din leverantör hanterar dina beställningar.

Läs mer om e-handel

Vill du veta mer om våra tjänster för Offentlig sektor?

Våra kontakter
Malin Larsson 0500-10 59 46
Sabina Johansen 0500-27 10 13
public@inexchange.se