”Med InExchange var det mycket enklare.”

slojd

När Slöjddetaljer började med e-fakturor använde de en annan lösning än InExchange. Med en stor utgående fakturavolym och många kunder inom kommun och offentlig sektor kändes övergången till e-faktura naturlig. Men uppstarten var långsam och e-faktureringen gick trögt.

”Vår tidigare operatör var rätt krånglig. Det gick långsamt och kostnaderna började hopa sig.”, Säger Annelie Svedenqvist, som sköter faktureringen på Slöjddetaljer.

Själva idén med e-faktura är, förutom miljövänligheten – att den ska vara lönsam. Efter att ha kollat runt efter en ny lösning föll valet på InExchange.

”Med InExchange var det mycket enklare att ansluta. Det var som natt och dag. Tidigare tog det oss ett år att ansluta 10 nya e-fakturakunder, med InExchange gick vi snabbt från 8% e-fakturor till 50.”

Först ut var Sverige. Sedan anslöt de Slöjddetaljer OY i Finland, sedan Norge och Danmark. Det dröjde inte länge förr än Finland var uppe i 60% e-fakturor.

”Er support har varit jättebra och har varit till stor hjälp. Man aldrig får känslan av att ha ställt en dum fråga. Det är skönt när man är lite ny på det här med e-faktura. Jag har fått väldigt snabb hjälp också, har jag ställt en fråga får jag svar samma dag.”

Slöjddetaljer har  även använt sig mycket av InExchange Web, där de ansluter nya kunder. Tack vare nordens största affärsnätverk har de snabbt kunnat hitta sina kunder i nätverket.

”Jag använder webben väldigt mycket. Jag går in och kopplar på nya kunder och jag har fått snabbt uppkopplande.”, avslutar Annelie

 

Startades 1960 av slöjdläraren Dan Medin och hans fru Margit. De omsätter ca 75 miljoner kronor och har ett 40-tal anställda. De har kunder i hela Skandinavien och finns i Sverige, Norge, Finland och Danmark.